X-Faktor 2. élő adás értékelés



Nagy izgalommal vártam a mai X-Faktor adást, már csak azért is, mert az előző adásban, majdnem elvérzett a kedvencem Szabó Mariann.
De azt kell, hogy mondjam ez a show minden tekintetben gyengébb volt, mint az előző. Szinte senki sem tudta felülmúlni magát. És a mentorok elcseszték az egészet azzal, hogy rögtön a második adás után a versenyzők új arcát akarták megmutatni! Először meg kellett volna szerettetni őket a közönséggel!!!
De, ne szaladjunk annyira előre, nézzük ki hogyan teljesített és mit adott elő!

Ezúttal elsőként az előző show-ban lehengerlő teljesítményt nyújtó Wolf Kati  lépett színpadra, aki  most is hozta a formáját. Donna Summer-től a Hot Stuff-ot adta elő és annyira volt dögös a produkció, mint amennyire az elvárható volt. A mentora Nagy Feró azt mondta Katinak: "annyira jó dalt csináltál ebből az ócska disco számból, hogy még én is beleszerettem!"
Aztán jött Domokos Fanni, akivel kapcsolatban azt mondják rajongói új szót alkotott személyiségével. Ezentúl a pozitív gondolkodást nem optimizmusnak, hanem Fannizmusnak fogják hívni :-D Vicces!
Fanni egy egészen új oldalát mutatta be, kissé komoly is volt, ami tőle nem megszokott. Natalia Imbruglia slágerét a Thorn-t énekelte, ami jó szám, de ez egy fájdalmas szám és Fanni szerintem nem ezt adta. Amellett, hogy nagyon jól énekelt és önmaga volt a színpadon, csak nem az akit megszoktunk. Geszti Péter szerint az a líra jött ki a dalból, amit várt tőle.
Vastag Tamás lépett ezután a világot jelentő deszkákra, aki még mindig langyos szerintem! Én nem tehetek róla nem bírom....Nem is ragozom, se a dal nem tetszett, se a srác! Valami ótvar Take That szám volt, tiszta old school (bocs Take That fanok!). A srác jó hang, de nekem nem tetszik. És szerintem nem is fog nyerni! A magas hangoknál meg vonyított és csak nehezen állt vissza, viszont amikor az sikerült az jó volt.
A Non Stop ismét remek volt! Gondolkoztam rajta mi a titkuk, több is van! Az egyik az, hogy ők a zenekar és a vokál egyszerre, aztán a tehetségük, no és a humoruk! Amelyből most is kaphattunk egy nagy adaggal. Mivel a mai este tematikája szerint szívtiprók és dögös dívák dalait adták elő a sztárjelöltek, a Non Stop Justin Timberlake és Madonna duettjét a 4 Minutes-t választotta. És telitalálat volt! Több pozitívum is volt a dalban, de leginkább a mozgás, főleg a tik-tak-tik-tak résznél :-D Aztán a szerkó! Ugye a szövegben az van, hogy we only got 4 minutes to save the world - erre a srácokról a dal végén letépték az inget táncosok és mindegyiken superman póló volt kész!
Geszti Péter szerint Non Stop-os fiúk már nemcsak énekesek, hanem igazi showman-ek lettek! Feró szerint ez az egész így jó, ahogy van. Lehet, hogy nem csak a fiúk miatt hanem - ahogy ő fogalmazott - "Malek-mester" is! De, ha a Gesztinek nem tetszik, az csak azért van mert irigyli, hogy a Non Stop viccesebb nála!
Haha!
Őket Janicsák Veca váltotta, akinél akadt egy kis technikai malőr, mikor elkezdte énekelni a Whitney Houston által megismert Im every woman-t! Nem is volt olyan, mint amilyet szeretett volna, de én nem is vártam többet tőle. Ahogy az angol mondja: same old, same old! Ennyi. A ruha jobb volt, mint múltkor és a frizu igazi telitalálat!
A Summer Sisters is alulmúlta önmagát, tőlük azért mindenki többet várt volna (ez a szavazatokon is meglátszott). LeAnn Rimes Can't fight the moonlight című dalát adták elő és az egész produkció koncepcióját nem sikerült megfejtenem, még miután véget ért sem! Annyit  mondok, nem csináltak "sakáltanyát" az X Faktor stúdióból.
Király L. Norbi sem volt az, akinek megismertük. Belőle is valami újat kényszerítettek ki, ami nem volt rossz, csak meglepő. Fogalmam sincs miféle dal volt az, de nagyon impulzív és lírai és meglepő, de ezt is jól adta elő Norbi. Bár tőle a bohóckodást szoktuk meg. Szerintem a stúdióban helyet foglaló közönség is ezt várta, mert amikor elkezdett énekelni síri csend lett, csak egy jó pár perc múlva kezdtek tapsolni. Norbi mentora Keresztes Ildikó annyira elégedett volt, hogy el is sírta magát. Geszti Péter is hiányolta a vicces, bohókás fiút azt mondta: "te most olyan voltál, mint Párizs az Eiffel-torony nélkül." Feró is hasonló véleményen   volt, azt mondta: "Drukkoltam, hogy egy kis táncot bedobsz..."
Ildikó viszont megvédte Norbit azt mondta: "Ne foglalkozz velük, te voltál a legszebb fiú, akit valaha láttam."
Na, de Ildi! Ez azért kis túlzás, nemde?!
Shodeinde Dorka ismét színpadra állt, hogy bizonyítson. Nekem csak annyit bizonyított, hogy nem ott van, amikor fizikailag ott van. Volt, ahol elment a hangja először azt hittem csak berekedt, de kiderült nem, csak rosszul képezte a hangot. Megesik az ilyesmi...Cserháti Zsuzsa legendás dalát a Boldogság gyere haza című roppant nehéz és érzelmes dalt adta elő. Miután elénekelte a dalt a közönség hosszasan tapsolta és éljenezte a fiatal tehetséget.
Aztán jött Szabó Mariann, aki már facebook-ján is írta, hogy valami baj van a hangjával, mert megfázott. Én ezt nem éreztem a Paid my dues előadása közben. Szerintem tök jó volt! Csak utána megszólalt és akkor lehetett hallani, hogy tényleg be van rekedve. Mégis négy mentorból három úgy vélte, hogy langyos volt a produkció.
Vastag Csaba is énekelt ám! Ő egy Ákos dalt adott elő, és olyan jó volt... Nagyon a Keresem az utamra esett a választás. Bár nem értem miért Ákos dal...Ákos szívtipró lenne??? Mindegy, jó volt, jobb mint Ákos, akit egyébként sem bírok.
A mezőny fellépéssorozatát Takács Nikolas fergetegshow-ja zárta. Ő egy betétdalt énekelt a Dreamgirls-ből, azt amit Nyári Alíz is a válogatón az I am telling you-t. Csak ő sokkal jobban énekelt, mint az a sznob csaj... A magas hangok is ott voltak, hátborzongató volt. És az előadása is a helyén volt, laza volt ám elegáns.
A közös produkcióban egy Orsi dalt énekeltek az énekesek.
Az est legjobb része szerintem Zséda fellépése volt, aki egy szuperkirály énekesnő! Nemhiába a kedvenc magyar énekesnőm!
Az És megindul a föld egy speckó verziójával indított, ami nagyon, de nagyon jó volt (valahonnan meg kell szereznem!!!) és aztán jött a Rám valahol egy férfi vár, ami szintén dögös volt és a Rouge című album egyik legjobb dalával zárt a Skorpió havával! Zséda szuper volt, olyan félvállas ruhát viselt, mint múlt héten a Nyári lányok, csak ez arany színű volt és Zséda sokkal szebb volt!



A kieső pedig szegény Fannika lett, úgy sajnáltam! Tényleg lemosták a színről a Nyári lányok, ahogy Malek Miklós mondta (a Summer Sisters-t állva tapsolta a közönség!), de akkor is...
Ahogyan egy fórumon olvastam a Nyári lányok sznobok és műek, Fanni viszont igazi és egyedi! Először sírt, aztán később úgy nyilatkozott, hogy nem hagyja abba.
Remélem is. Meg, hát Geszti Péter a mentora - ő azért valaki, a magyar könnyűzenében! Azért, jó lenne ha bedobná magát a producer és segítene Fanni karrierjének egyengetésében. Ezt innen üzenem neki! Mert, ha nem.....


0 megjegyzés: